luni, 30 ianuarie 2012

Campanie: cel mai bun profesor

Claudia Rusu predă istoria de 20 de ani la aceeaşi şcoală – Colegiul Naţional Constantin Carabella din Târgovişte. După absolvirea facultăţii, a primit repartiţie în comuna Tărtăşeşti - Dâmboviţa, însă s-a ivit şansa primului concurs pentru ocuparea unor posturi în învăţământ organizat în judeţ după Revoluţia din decembrie 1989, aşa că nu a predat nici măcar un minut departe de casă.
 <!-- more -->

Cititorii “Adevărul” au desemnat-o între cei mai buni profesori din Târgovişte. “Pentru mine este o surpriză că m-au votat. Când am citit despre campania dumneavoastră, m-am gândit că sunt prea tânără pentru a fi în graţiile elevilor. Le mulţumesc pentru această încredere pe care mi-au acordat-o şi le promit că voi rămâne aceeaşi profesoară pe care o ştiu”.

Nu vrea ca elevii săi să înveţe de frică

Claudia Rusu ne-a povestit cu nostalgie că a îndrăgit istoria din primii ani de şcoală, atrasă fiind de lecturile de la clasă. Destinul i s-a schimbat însă la liceu, atunci când l-a cunoscut pe profesorul Honorius Moţoc, cel care avea să-i devină mentor, model în viaţă.
“Dumnealui m-a făcut să iubesc istoria. A avut rolul cel mai important în formarea mea ca profesor. Domnul Moţoc a ştiut cum anume să pregătească un copil ca să intre la facultate fără să aibe nevoie de meditaţii. Atâta doar că mergeam la olimpiadele şcolare. Avea un fel anume de a accesibiliza informaţia, de a o transforma pe interesul copilului. Şi acum, atunci când sunt la clasă, mă gândesc uneori cum ar fi predat dumnealui o anumită lecţie”, spune Claudia Rusu.

La rândul său, profesoara de istorie de la Colegiul Constantin Carabella a schimbat vieţi. Mulţi dintre adolescenţii care i-au trecut prin mână au ales să-i urmeze drumul, atât de mult s-au apropiat de istorie.

“Pe mine nu mă interesează ca elevii mei să înveţe istoria de frică. Vreau să mă impun printr-un stil constructiv, să-i atrag. Vreau ca atunci când ne vom întâlni peste ani să mă uit în ochii lor cu încredere şi cu speranţa că am făcut tot ce era mai bun pentru pregătirea lor ca om, ca profesionişti”, mărturiseşte Claudia Rusu.

Promovează adevărul istoric, dincolo de ce spun manualele


Premiile obţinute an de an cu elevii pe care-i pregăteşte o determină să meargă mai departe, indiferent de greutăţile cu care se confruntă sitemul de învăţământ românesc.
“Îmi place să lucrez cu copiii. Îmi place când au succes. Faptul că ei obţin rezultate într-un domeniu precum istoria îmi umple sufletul de bucurie. Aşa mă încarc de energie şi pot să rezist an de an în învăţământ. Apogeul îl reprezintă fostul meu elev Vlad Badea, care a obţinut, când era în clasa a XI-a, premiul I la Olimpiada Naţională de Istorie”, spune Claudia Rusu.

Eforturile profesoarei şi ale liceenilor cu care a mers în concursuri au fost răsplătite cu distincţii de merit chiar şi de către preşedintele Traian Băsescu. “Este o încântare să lucrezi cu elevi aşa de mari, fiindcă sunt atenţi la ceea ce spui, au capacitatea de a face corelaţia între evenimente şi pun întrebări pertinente. Am încercat, dincolo de ce spun manualele, să promovez adevărul istoric. Am avut şi şansa de a participa la nişte evenimente din istoria naţională – greva studenţilor de la Iaşi din 1987 şi Revoluţia din decembrie 89 – aşa că le spun ce s-a întâmplat în acele zile din perspectiva a ceea ce am trăit. Copiii sunt fascinaţi când le povesteşti alte lucruri decât ceea ce citesc în cărţi”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu