Educatie


________________

Bac 2012


Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen
1 iunie 2012
Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
11 - 13 iunie 2012
Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
13 - 15 iunie 2012
Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
18 - 22 iunie 2012
Evaluarea competentelor digitale – proba D
25 - 27 iunie 2012
Evaluarea competentelor lingvistice într-o limba de circulaţie internationala – proba C
2 iulie 2012
Limba si literatura română – proba E)a) – proba scrisă
3 iulie 2012
Limba si literatura maternă – proba E)b) – proba scrisă
4 iulie 2012
Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – proba scrisă
6 iulie 2012
Proba la alegere a profilului si specializării – proba E)d) – proba scrisă
8 iulie 2012
Afisarea rezultatelor
9 iulie 2012
Depunerea contestatiilor (orele 08:00 – 12:00)
10 - 12 iulie 2012
Rezolvarea contestaţiilor
13 iulie 2012
Afisarea rezultatelor finale

A DOUA SESIUNE DE EXAMEN 2012 SESIUNEA AUGUST-SEPTEMBRIE 2012

16 – 20 iulie 2012
Înscrierea candidatilor la a doua sesiune de examen
20-21 august 2012
Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
20-22 august 2012
Evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
21-22 august 2012
Evaluarea competentelor lingvistice într-o limba de circulaţie internationala – proba C
23 - 24 august 2012
Evaluarea competentelor digitale – proba D
27 august 2012
Limba si literatura română – proba E)a) – proba scrisă
28 august 2012
Limba si literatura maternă – proba E)b) – proba scrisă
29 august 2012
Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – proba scrisa
31 august 2012
Proba la alegere a profilului si specializarii – proba E)d) – proba scrisa
2 septembrie 2012
Afisarea rezultatelor (până la orele 16:00) si depunerea contestatiilor (orele 16:00 – 20:00)
3-4 septembrie 2012
Rezolvarea contestatiilor
5 septembrie 2012
Afisarea rezultatelor finale 
________________________

REZULTATELE SIMULARII BAC 2012 DAMBOVITA




Desi importanta examenului de Bacalaureat este din ce in ce mai mare pentu ca tinerii absolventi sa se inscrie la facultate, anul acesta se pare ca rezultatele la examenul maturitatii vor fi mai slabe decat cele de anul trecut.  Aceasta pentru ca in urma rezultatelor simularilor pentru Bacalaureat doar 28,17 % dintre elevi au promovat testarile.
Procentul de promovabilitate obtinut la simularile scrise de catre elevii damboviteni este unul foarte mic, de doar 28,17 %, un rezultat mai slab decat cel de anul trecut care se ridicase la 35%. Astfel din 3401 elevi care au participat la simularile pentru Bacalaureat, doar 958 au obtinut medii peste 6. Mai mult decat atat, trei licee dambovitene si anume, Grupul Scolar Udrea Baleanu din Baleni, Grupul Sc Industrial Pucioasa si Grupul Scolar Auto Targoviste nu au avut niciun elev cu note de promovare. Cel mai mare procent de promovabilitate a fost obtinut de Colegiul National Ienachita Vacarescu, Colegiul national Constantin Carabela, Liceul de arte BAlasa Doamna si Colegiul national Nicolae Titulescu din Pucioasa, unde au fost 47 de note de 10 si 494 de note intre 9 si 10.








____________________________________________________
 Anul viitor, Târgoviștea va fi gazda etapei naționale  a olimpiadei de matematică. Anunțul a fost făcut astăzi, în cadrul conferințe de deschidere oficială a Concursului Chindia, organizat de Universitatea Valahia Târgoviște și Inspectoratul Școlar județean. La conferință au participat, alături de zeci de profesori de matematică, fizică și chimie din județ, președintele Consiliului Județean Florin Popescu, Cristian Mortici, decanul Facultății de Științe și Arte din Târgoviște, Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România și coordonatorul lotului național de matematică al României, Călin Oros, rectorul Universității Valahia, dar și Sorin Ion, inspector școlar general. Chiar dacă s-a aflat pentru prima dată la Târgoviște, profesorul emerit Radu Gologan a recunoscut că a rămas impresionat de frumusețea orașului și a ținut să reamintească faptul că anul trecut, lotul național de matematică s-a pregătit în centrul de la Gâlma, la propunerea președintelui CJD, Florin Popescu, iar anul viitor, tot la propunerea acestuia, olimpiada națională de matematică va avea loc la Târgoviște. De asemenea, toți cei prezenți la eveniment, și-au amintit cu recunoștință pentru activitatea și rezultatele aduse Târgoviștei, regretatului profesorul de matematică  Sorin Săileanu, prin mâinile căruia au trecut sute de olimpici la matematică.
 ___________________________________________________
La sfârşitul acestei săptămâni, Agenţia Judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă Dâmboviţa organizează o nouă bursă a locurilor de muncă adresată studenţilor şi absolvenţilor de studii superioare. Evenimentul va avea loc vineri, începând cu ora 10.00, la Clubul Studenţilor din Târgovişte. Potrivit reprezentanţilor AJOFM Dâmboviţa, cei 28 de agenţi economici care se vor prezenta cu oferte de muncă la această bursă vor scoate la concurs peste 100 de job-uri de ingineri constructori, agenţi de marketing, consultanţi în domeniul bancar şi al asigurărilor, dar şi job-uri sezoniere, pentru studenţii care vor să lucreze în vacanţă, sau part-time, în domeniul serviciilor sau al alimentaţiei publice. 
____________________________________________________
 Simulările pentru examenul de Bacalaureat, care se desfăşoară zilele acestea, le-au dat emoţii mari elevilor Colegiului Economic Ion Ghica din Târgovişte. Atât de mari, încât nu mai ştiu nici să scrie corect şi se mai şi laudă cu asta. Liceenii au postat pe site-ul instituţiei de învăţământ, colegiuleconomictargoviste.wordpress.com/, un anunţ foarte important, aşa cum ţin să precizeze din capul locului tinerii, dar, din păcate, cu greşeli de ortografie. Anunţul, scris cu caractere de culoare roşie, sună cam aşa: Anunț important! Simularare BACALAUREAT – JOI, VINERI, LUNI. Prezența elevilor în săli – ora 8.30. Cursurile se suspendă pentru clasele a IX-a, a X-a si a XI-a. “Simulararea” nu le face cinste, din păcate, unor elevi care învaţă la unul dintre liceele cele mai bune din oraş,  care acum se dovedesc a fi certaţi cu gramatica limbii române, dar poate că nimic nu ar trebuie să ne mai mire în condiţiile în care rata de promovabilitate la examenul de Bacalaureat de anul trecut a fost sub 50% la nivelul judeţului, iar anul acesta nu sunt speranţe foarte mari că lucrurile vor sta mai bine. Suntem uimiţi, însă, că nu au sesizat greşeala nici măcar profesorii unui liceu cu pretenţii, aşa cum se doreşte a fi Colegiul Economic. Ne oprim aici, însă, pentru că nici rezultatele din ultimii ani la examenul de titularizare nu au fost unele foarte bune, chiar dacă dascălii spun că teoria nu contează foarte mult, pentru că ei ştiu cum trebuie să lucreze, practic, cu elevii. Sperăm doar ca elevii să nu scrie la fel şi pe foaia de examen, dacă vor să treaca de Bacalaureat cu bine.
____________________________________________________
 Produsele tradiţiononale româneşti vor fi promovate de Colegiul Economic Ion Ghica din Târgovişte prin intermediul unui proiect pe care liceul îl va realiza, alături de Gal-ul dâmboviţean Dealurile Sultanului, în colaborare cu o serie de parteneri din Franţa. Este vorba despre Casa Europei din Gap şi din Alpii de Sud, Camera de Meserii şi Artizanat din Haute-Alpes, Institutul de Meserii şi GAL-ul Pays Gapencais. Proiectul, care va demara la începutul anului viitor,  implică teritoriile celor două grupuri de acţiune locală GAL, şi întâlnirea dintre două grupuri de tineri, formate din 20 de elevi, din Institutul de Meserii din Haute-Alpes, din Franţa, şi din Colegiul Economic din Târgovişte, care studiază disciplina comerţ, în scopul de a analiza posibilităţile de valorificare a produselor locale din cele două ţări. Zilele acestea, judeţul nostrum a primit o vizită prealabilă de către o delegaţie franceză, pentru a defini termenii cooperării tinerilor francezi şi români. Prezenţi astăzi la Colegiul Economic din Târgovişte, unul dintre membrii delegaţiei franceze, Abela JOSEPH, preşedinte Maison d’Europe, a declarat că a fost încântat de toate produsele tradiţionale, inlcusiv cele de artizanat, pe care le-a văzut, dar că ar trebuie mai mult lucrat la promovarea acestora.
 ____________________________________________________
 Facultatea de Ştiinţe şi Arte a Universităţii “Valahia” din Târgovişte organizează cea de a VII-a ediţie a Concursului “Chindia”. Pe data de 12 mai 2012 vor fi testate aptitudinile şi cunoştinţele elevilor la disciplinele matematică, fizică, chimie şi muzică.
Concursul se adresează elevilor de liceu din clasele IX-XII şi se va desfăşura în intervalul orar 9-11 la sediul Facultăţii de Ştiinţe şi Arte, corpurile A, B1, B2, micro 6, Bd. Unirii, nr. 22.   Evenimentul este dedicat împlinirii a 20 de ani de la înfiinţarea Universităţii Valahia din Târgovişte.
 _____________________________________________________
 Patru elevi dâmboviţeni au reprezentat judeţul nostru la Olimpiada Naţională de Educaţie Tehnologică, ce s-a desfăşurat la Slobozia, judeţul Ialomiţa, săptămâna trecută. Cei 4 elevi din clasele V-VIII (2 elevi de la Şcoala nr. 4 Moreni, unul de la Şcoala nr. 4 Pucioasa şi unul de la Şcoala Picior de Munte) nu au reuşit să se claseze pe podium, dar au obţinut rezultate bune, având peste 80 de puncte la cele două probe, orală şi scrisă. 
_______________________________________________________

Începând cu toamna aceasta profesorii universitari  vor putea da dovadă de exigenţă fără să se teamă de repercusiuni. Dacă până acum studenţii au stat relaxaţi cu gândul că vor primi totuşi notă de trecere fără prea mult efort, situaţia se va schimba.Conştienţi de nepăsarea şi superficialitatea cu care unii studenţi tratează cursurile, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au decis luarea unor măsuri pentru creşterea competitivităţii  în universităţile din România.
Una dintre piedicile care au stat până acum în calea aplicării unor criterii de exigenţă clare a fost şi faptul că acest lucru atrăgea după sine pierderea finanţării instituţiei respective. De acum înainte însă, nu mai constituie o problemă. Astfel, universitatea va beneficia de aceeaşi finanţare, chiar dacă, pe parcursul anilor de studiu, o parte dintre studenţi îşi vor pierde acest statut.De asemenea, studenţii pot trece de pe locuri complet bugetate pe cele parţial bugetate. Dacă profesorii se declară mulţumiţi de aceaste măsuri, studenţii nu sunt însă de acord.  _______________________________________________________
 Ieri a fost ultima zi de înscrieri pentru concursul de ocupare a posturilor vacante din învăţământ. În judeţul nostru, au fost depuse 938 de dosare pentru cele 549 de posturi scoase la concurs pentru anul şcolar 2012-2013, mai puţine decât anul trecut, dar suficient de multe pentru o concurenţă acerbă pe unele dintre posturi. Dosarele urmează să fie validate, însă, în perioada următoare, iar numărul final să fie unul mai mic. Pe centre de concurs, cei mai mulţi aspiranţi la o catedră, s-au înscris la Târgovişte, adică 370 de candidaţi pe 130 de locuri, la Moreni 152 de candidaţi, pe 89 de locuri şi la Titu, 195 de candidaţi, pe 127 de locuri. De asemenea, la Pucioasa, 71 de candidaţi s-au înscris pe 43 de locuri scoase la concurs.  Şi în centrele careau decis să organizeze singure concurs, fără a face parte dinttr-un consorţiu de şcoli este concurenţă serioasă. De exemplu, la Şcoala I.Al. Brătescu Voineşti din Târgovişte, pe cele 6 posturi disponibile s-au înscris 10 candidaţi, iar la Şcoala Mihai Viteazul din Târgovişte candidează patru persoane, pentru un singur post. O supriză plăcută pentru candidaţi este anul acesta numărul mare de posturi scoase la concurs pentru catedra de învăţător, fiind scoase la concurs 135 de locrui, din care 30 doar în municipiul Târgovişte, şase fiind oferite de Şcoala Ioan Alexadru Brătescu Voineşti, una din cele mai bune la nivel de judeţ.
_______________________________________________________

Examenul de bacalaureat 2012 se desfăşoară în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat 2011, aprobată prin ordinul ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Sesiunea iunie-iulie 2012
    * 28 – 30 mai 2012 - Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen
    *1 iunie 2012 - Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
    * 11 - 13 iunie 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
    * 13 - 15 iunie 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
    * 18 – 22 iunie 2012 - Evaluarea competenţelor digitale – proba D
    * 25 - 27 iunie 2012  - Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C
    * 2 iulie 2012 - Limba şi literatura română – proba E)a) – probă scrisă
    * 3 iulie 2012 - Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
    * 4 iulie 2012 - Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
    * 6 iulie 2012 - Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
    * 8 iulie 2012 - Afişarea rezultatelor
    * 9 iulie 2012 - Depunerea contestaţiilor (orele 08:00 – 12:00)
    * 10 -12 iulie 2012 - Rezolvarea contestaţiilor
    * 13 iulie 2012 - Afişarea rezultatelor finale

Sesiunea august-septembrie 2012

    * 16 – 20 iulie 2012 - Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen
    * 20-21 august 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
    * 20-22 august 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
    * 21 -22 august 2012 - Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C
    * 23 - 24 august 2012 - Evaluarea competenţelor digitale – proba D
    * 27 august 2012 - Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă
    * 28 august 2012 - Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă
    * 29 august 2012 - Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă
    * 31 august 2012 - Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă
    * 2 septembrie 2012 - Afişarea rezultatelor (până la orele 16:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
    * 3-4 septembrie 2012 - Rezolvarea contestaţiilor
    * 5 septembrie 2012 - Afişarea rezultatelor finale

La solicitarea comisiilor de Bacalaureat judeţene sau din proprie iniţiativă, Comisia Naţională de Bacalaureat poate aproba prelungirea perioadelor de susţinere a probelor de evaluare a competenţelor digitale sau lingvistice. 

_______________________________________________________
După o săptămână de şcoală altfel, elevii şi preşcolarii intră sâmbătă în vacanţa de primăvară, care va dura până la 22 aprilie, cu o săptămână mai mult decât până acum, potrivit Ordinului privind structura anului şcolar 2011-2012. Elevii se vor întoarce la cursuri luni, 23 aprilie, urmând ca al doilea semestru al anului şcolar 2011-2012 să se încheie la 22 iunie. 
_______________________________________________________  
Astăzi au început înscrierile pentru grădiniţă. Acestea vor avea loc pe până la sfârşitul lunii mai, iar în judeţul nostru sunt aşteptaţi să se înscrie la grădiniţă aproximativ 4000 de copii. Anul acesta, potrivit inspectorilor şcolari, grădiniţele dâmboviţene, dar mai ales târgoviştene, nu vor mai fi supraaglomerate, întrucât mare parte dintre preşcolari vor merge la clasele pregătitoare. Numărul copiilor de grădiniţă va scădea, aşadar, anul acesta, cu aproximativ 3000-4000 de preşcolari. În prezent, în judeţul nostru sunt înscrişi la grădiniţă  5288 de copii, în mediul urban şi 9719 în mediul rural.
_______________________________________________________  
Au participat 103 elevi, iar rezultateale finale sunt următoarele: nivelul A2 -  locul I – Cergan S.Ioana-Bianca (Colegiul naţional „Carol Davilla” Craiova), locul II – Skouri A. Antonis (Colegiul Naţional „Constantin Carabella” Târgovişte), locul III – Aidonis V.Avanghelos (Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti); nivelul A1 – locul I – Popescu P.Mihaela Cristina (Liceul Teoretic Bulgar), locul II – ParasKevas A.Olga (Şcoala nr. 93 „Emil Racoviţă”), locul III – Gemenetzidis C.Stavrula (Liceul Teoretic „Lucian Blaga”), nivelul B – locul I – Ivaşcu C.Alina Georgiana (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul II – Târnovanu O.Laura Ioana (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul III – Manciu L.Elisabeth Maria (Colegiul Naţional „Andrei Şaguna” Braşov), nivelul C – locul I – Chontas Panagiotis (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul II – Ilaşcu Bianca (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”), locul III – Aidoni Artemis (Liceul de Artă „Carmen Sylva” Ploieşti_________________________________________________________
Statutul studenţilor reglementat!
Ministrul Educaţiei, Cătălin Baba, Uniunea Naţională a Studenţilor din România, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România şi Uniunea Studenţilor din România au semnat astăzi în jurul orei 10, la MECTS, "Codul drepturilor şi obligaţiilor studentului".
Acest document preia prevederile importante din Legea Educaţiei Naţionale. Pe de altă parte, reuşeşte să prezinte în detaliu mecanisme, structuri şi să dea răspunsuri la câteva dintre problemele esenţiale pe care le-au ridicat toate organizaţiile studenţeşti. Consider că este doar un început, pentru că vor trebui încheiate astfel de acorduri la nivelul fiecărei universităţi", a declarat ministrul Educaţiei, Cătălin Baba.
"Codul drepturilor şi obligaţiilor studentului" este structurat pe 18 articole. Principalele prevederi ale Codului fac referire la: dreptul studenţilor de a "participa la evaluarea cursurilor, seminariilor, lucrărilor practice şi a prestaţiei cadrelor didactice" şi publicarea rezultatelor evaluărilor profesorilor pe site-ul universităţii. Printre alte drepturi menţionate se numără:  "Dreptul de a întrerupe şi relua studiile conform Cartei Universitare şi a legislaţiei în vigoare"  şi  "Dreptul de a refuza să participe la procesul educaţional mai mult de 8 ore pe zi". În termen de 60 de zile, la propunerea studenţilor, toate universităţile vor trebui să-şi formuleze un statut la nivel local care să garanteze drepturile şi obligaţiile studenţilor.
 ________________________________________________________
Elevii dâmboviţeni, vor să fie sanitari pricepuţi
Colegiul Naţional Constantin Cantacuzino din Târgovişte a găzduit astăzi etapa zonală a concursului Sanitarii pricepuţi. Competiţia este organizată de Crucea Roşie Dâmboviţa, Direcţia de Sănătate, Poliţia Rutieră şi Inspectoratul Şcolar Dâmboviţa şi are două probe, una teoretică şi una practică.  11 echipaje de elevi, din 11 şcoli, au participat astăzi la concurs Echipele câştigătoare formate în prima fază din elevi din ciclul gimnazial vor participa în luna mai la etapa judeţeană a concursului. 
_________________________________________________________

Elevii clasei a II-a de la Şcoala Coresi din Târgovişte au desfăşurat astăzi o oră de lectură interactivă în cadrul proiectului  “Minunata lume a cărţilor”, o activitate care se înscrie în proiectul derulat de Ministerul Educaţiei, pentru formarea competenţelor de scris şi citit la clasele primare.


























Proiectul este coordonat la nivel judeţean de inspectorul pentru învăţământul primar, Mirela Mihăiescu, iar în cadrul acestuia, la Şcoala Coresi, care este una dintre şcolile pilot din judeţ, se desfăşoară, săptămânal, activităţi variate în cadrul acestor proiecte, al căror scop  este acela de a-i face pe copii să citească din plăcere”, după cum spune Georgeta Gogeanu, directorul Şcolii Coresi.
 _________________________________________________________
Taxe mai mari la Universitatea Valahia anul viitor?
Rectorul Universităţii Valahia din Târgovişte a precizat astăzi în cadrul unei conferinţe de presă că este posibil ca anul viitor taxele de şcolarizare la universitatea târgovişteană să crească anul viitor. Acesta spune, însă, că speră să nu se ajungă la acest lucru, iar dacă totuşi se va întâmpla, creşterea nu va fi una semnificativă. Acesta a oferit ca exemplu taxa de şcolarizare pentru studiile de licenţă, care este în prezent de 2200 de lei şi care, dacă ar suferi o creştere, ar fi undeva în jurul sumei de 2300-2400 de lei. În plus, acesta  a mai precizat că numărul studenţilor cu taxă de la Valahia este anul acesta mai mic decât cel al studenţilor pe locuri bugetate de la stat. De asemenea, pentrua veni în ajutorul studenţilor, în perioada următoare 3% din taxele studenţilor vor fi direcţionaţi către fondul de burse, astfel încât să beneficieze de acest sprijin financiar cât mai mulţi studenţi. Rectorul a mai declarat presei  că se are în vedere echilibrarea diferenţei între procentul studenţilor cu burse sociale (70%) şi cel al studenţilor cu burse de performanţă (30%), în favoarea celor din urmă, un prim pas fiind direcţionarea celor 3% către fondul de burse.div style="text-align: justify;">
 
_____________________________________________
 Peste 200 de elevi dâmbovițeni au trecut prin emoțiile testării PISA. Vezi aici care au fost unitățile școlare unde au fost evaluați elevii:
Pe 21 martie 2012, 251 elevi din 8 unități școlare din județul Dâmbovița au fost testați în cadrul proiectului OECD-PISA. Este vorba despre Colegiul tehnic Mătăsari, Colegiul național Vladimir Streinu Găești, Colegiul Național Nicolae Titulescu Pucioasa, Liceul de Arte Bălașa Doamna, Grup Școlar Goga Ionescu Titu, Grup Școlar Voievodul Mircea Târgoviște, Grup Școlar Petrol Moreni și Liceul teoretic Vișina. PISA evaluează competenţele elevilor de 15 ani şi pregătirea acestora pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii. În fiecare ciclu de testare, fiecare elev primeşte o combinaţie de sarcini de lucru (itemi) din trei domenii: matematică, lectură şi ştiinţe. Testul a fost aplicat în conformitate cu o metodologie specială,  iar administrarea instrumentelor de evaluare este complet externă școlilor, aceasta fiind realizată de coordonatori de școală formați la nivel național, pe baza unui manual propriu de proceduri. Rezultatele vor fi cuantificate și analizate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, constituind un suport pentru elaborarea unor politici educaționale eficiente. Programul OECD-PISA evaluează în ce măsură elevii dețin unele dintre competențele-cheie, cunoștințele și deprinderile de baza esențiale pentru continuarea studiilor, participarea deplină la viata socială sau pentru integrarea pe piața muncii. 
___________________________________________________
Elevii claselor pregătitoare nu vor avea manuale!
Într-o conferinţă de presă susţinută ieri, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Oana Badea a declarat că nu vor exista manuale pentru clasele pregătitoare. Elevii vor primi, în schimb, fişe de lucru pe care vor lucra  şi care ulterior vor rămâne la şcoală. Aceste fişe vor juca rolul de abecedar. De asemenea, secretarul de stat a mai precizat că nu va exista o formă de testare prin care elevii să fie ierarhizaţi.
Înscrierea la clasele pregătitoare continuă, rezultatele finale urmând să fie centralizate pe 19 martie, când se va afla cu exactitate care este numărul de copii înscrişi. Săptămâna viitoare va începe licitaţia pentru achiziţionarea de mobilier pentru aceste clase.
____________________________________________________

“Atenţie! E viaţa ta”

Acesta este titlul unui nou proiect desfăşurat de Poliţia Târgovişte şi Universitatea Valahia Târgovişte – Facultatea de Drept cu şcolile din municipiu. Astăzi, 14 martie, două studente ale facultăţii au vorbit elevilor de la o clasă de a opta din cadrul Şcolii “Mihai Viteazul” Târgovişte, despre traficul de persoane, fenomen îngrijorător la momentul actual. “Este mai bine să previi, decât să tratezi. Şcoala nu-şi propune doar să formeze competenţe elevilor, dar şi comportamente. Elevii noştri provin din medii diferite şi tocmai de aceea considerăm că este bine să-i informăm pe toţi cu privire la aceste fenomene”, a precizat Luminiţa Bobeş, director adjunct al şcolii amintite despre importanţa activităţii derulate.
Daniela Dălae şi Roxana Bălănică şi-au structurat bine prezentarea, punctând aspectele importante în subiectul tratat. Elevii au fost receptivi şi chiar s-au arătat bine informaţi. “Am mai auzit şi noi de la prieteni, am citit pe net sau am văzut la tv. E bine să ştii. Eu nu sunt sociabil cu cineva pe care nu-l cunosc, aşa că nu mă simt în pericol”, a mărturisit elevul Mihai Robert Lungu. “Am avut o surpriză plăcută să observ că elevii sunt foarte receptivi şi informaţi. Este a doua prezentare de genul acesta şi sperăm să continuăm cel puţin în acest fel”, a spus Roxana. “Noi ne-am documentat înainte, dar ei au arătat că ştiu din experienţa de viaţă, din mass-media, păreau cunoscători asupra subiectului. Sunt convinsă că în orice clasă sunt copii care ştiu şi copii care nu ştiu şi dacă măcar pentru trei sau patru persoane reuşim să tragem un semnal de alarmă munca noastră e făcută”, consideră Daniela.
Întâlnirile de acest gen vor continua în şcolile din municipiu, pe diferite teme privitoare la anumite fenomene cu care se confruntă şi societatea românească.  
________________________________________________
Vrei să ajungi celebru? Cezar Aurel Popa are reţeta succesului

Băiatul de nouă ani şi-a făcut un plan de dezvoltare personală, pe care ni l-a împărtăşit.

Cezar pare un copil obişnuit, cu pasiune pentru pian şi lectură. El spune că muzica a intrat firesc în viaţa lui, datorită mamei sale, care îi punea să asculte încă dinainte de naştere muzică clasică. “Eu din naştere m-am obişnuit cu muzica clasică şi m-a atras pianul. Simţeam o legătură cu acest instrument şi mi-a fost uşor. A fost puţin mai greu să învăţ notele”, mărturiseşte Cezar, elev în clasa a treia la Şcoala „I.Al. Brătescu-Voineşti” din Târgovişte. În primele două săptămâni de studiu cu profesoara Mariana Vârjoghe a reuşit să înveţe o piesă, iar după ani de exerciţiu îşi doreşte să continue studiul pianului la Liceul de Arte „Bălaşa Doamna” din Târgovişte şi chiar să desluşească tainele viorii. „Muzica mă relaxează. Mai ales când cânt la pian”, explică el.
„Din citit realizezi foarte multe”
Muzica nu este singura lui pasiune şi nici cea mai mare. „Cel mai mult îmi place lectura”, ţine să sublinieze Cezaz. „Lectura mă ajută să folosesc expresii frumoase, mă ajută să-mi îmbogăţesc vocabularul, ca să ştiu să comunic mai expresiv şi vreau să-mi dezvolt imaginaţia. Din citit realizezi foarte multe”, spune el. Spune ca îi va fi mereu recunoscător învăţătoarei sale, Aglăiţa Iancu. „Este profesorul meu preferat pentru că ea m-a învăţat să citesc şi să scriu”, mărturiseşte cu emoţie micul târgoviştean. Cât despre ce îi place să citească, legendele sunt preferatele lui, pentru că fac referire la o lume imaginară. De asemenea şi scrie, fiind membru al cenaclului de literarură „Radu Petrescu” de la Palatul Copiilor Târgovişte, condus de profesoara Ioana Geacăr. Îi place să scrie basme cu Făt Frumos şi zmei, care, spune el, nu s-au demodat. „Superman nu-mi place. Făt-Frumos şi zmeii există în mintea copiilor”, crede Cezar.
„Eu, care sunt în clasa a treia, îmi dau seama câte mai trebuie să învăţ”
În plus studiază şi limba engleză, informatica şi face înot. „Aş vrea să mai fac fotbal, pentru că sunt cel mai priceput”, spune băiatul care îşi doreşte să fie celebru. S-a gândit şi la reţeta succesului. „Îmi trebuie o minte pricepută, ca să înţeleagă tot ce e nevoie, un creier care să memoreze tot ce învăţ. Eu, care sunt în clasa a treia, îmi dau seama câte mai trebuie să învăţ. Mai contează şi de grup, dar eu mă împrietenesc uşor”, dezvăluie băiatul.Chiar şi aşa, este conştient că nu e uşor să reuşeşti în viaţă. „Trebuie să reţinem că în viaţă sunt multe obstacole de care trebuie să trecem. Prin cunoştinţele noastre putem trece de ele. Uneori ne trebuie şi viclenie, chiar dacă este o caracteristică rea, dar ca să ne apărăm de cei care vor să ne păcălească”, este de părere Cezar. Sfatul lui este: „Dacă suntem persoane bune, avem numai de câştigat.”

________________________________________________________
 Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, supuşi unor evaluări-pilot în intervalul 9-23 mai

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a publicat vineri pe site-ul oficial metodologiile de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-23 mai, prin administrări pilot, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional. Din acest eşantion fac parte: 86 de unităţi de învăţământ pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrată în unităţi de învăţământ distincte.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competențe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiți asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă, pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.
___________________________________________

 Cunoştinţele de cultură generală le aduc bani elevilor de la Carabella
La Colegiul Naţional “Constantin Carabella” din Târgovişte s-a desfăşurat astăzi concursul “Învăţând pe alţii, învăţăm şi noi”, adresat elevilor liceului. El a fost organizat de Consiliul Şcolar al Colegiului “Constantin Carabella”, alături de Consiliul Judeţean al Elevilor, cu sprijinul Primăriei Municipiului Târgovişte, care a sponsorizat evenimentul.
În jur de 200 de elevi s-au înscris la concursul de cultură generală, cei mai buni urmând să fie recompensaţi mâine pentru cunoştinţele lor. Premierea câştigătorilor va avea loc în amfiteatrul Liceului de Arte “Bălaşa Doamna”, iar premiile oferite sunt în bani: pentru fiecare dintre cele două categorii (clasele a IX-a – a X-a şi clasele a XI-a – a XII-a), locul I – 300 de lei, locul II – 200 de lei, locul III – 100 de lei şi două menţiuni a câte 50 de lei.
Citiţi mâine, în Gazeta Dâmboviţei, care sunt elevii cu cea mai bună cultură generală din acest liceu.
________________________________________


La Târgovişte se va desfăşura prima şcoală de vară pentru studii baltice şi nordice din ţară
Asociaţia Română pentru Studii Baltice şi Nordice (ARSBN), cu sediul în Târgovişte, va desfăşura, în perioada 30 iulie – 13 august 2012, alături de partenerii săi, proiectul „Lumini nordice: şcoala de vară de studii baltice şi nordice", aprobat recent de către Administraţia Fondului Cultural Naţional. „El se adresează unui număr de 30 de elevi şi 20 de studenţi din România, dintre care 15 din grupuri vulnerabile. „Este prima astfel de şcoală de vară de la noi din ţară şi noi dorim să le oferim participanţilor posibilitatea să aleagă din mai multe limbi străine. Se vor ţine de asemena cursuri de istorie şi civilizaţie. Cursurile se finalizează cu diplomă”, a explicat conf. univ. dr. Silviu MILOIU, preşedintele ARSBN. Organizatorii asigură cazare, masă şi transport pentru cursanţi. “Cursurile sunt  gratuite şi încercăm să oferim cât mai multe facilităţi în baza bugetului pe care îl avem”, a adăugat Silviu Miloiu.
Detalii despre cum puteţi aplica la şcoala de vară pentru studii baltice şi nordice vor fi afişate de organizatori pe 16 martie atât pe site-ul asociaţiei, cât şi pe facebook.
Detalii despre cum puteţi aplica la şcoala de vară pentru studii baltice şi nordice vor fi afişate de organizatori pe 16 martie atât pe site-ul asociaţiei, cât şi pe facebook. Revenim cu informaţii.
________________________________________
 Ea are puterea de a ierta, el putere de a convinge. Împreună ar putea salva lumea, dar deocamdată încântă publicul
Alexandra şi Andrei Ilinca se completează în viaţă şi pe scenă. Cei doi fraţi au personalităţi şi preocupări diferite, dar pasiuni comune. Muzica îi apropie cel mai mult şi îi face să se întreacă pe ei înşişi.
Alexandra are 12 ani şi este clasa a şasea la Şcoala „Ioan Alexandru Brătescu-Voineşti” din Târgovişte. Andrei are 10 ani şi este clasa a treia, la aceeaşi instituţie de învăţământ. Sunt elevi silitori şi talentaţi. Pasiunea lor comună este muzica. Dacă Alexandra preferă muzica clasică, Andrei este un fan al muzicii rock. Însă studiul flautului i-a adus împreună. Chiar dacă Alexandra este sora cea mare, Andrei a fost cel care a început primul să cânte la blockflute. „Iniţial nu am vrut, pentru că nu ştiam despre ce este vorba. După ce am auzit ce frumos sună, m-am răzgândit şi am început şi eu să cânt. Eram clasa a patra. Nu a fost greu să învăţ pentru că îmi arăta fratele meu”, povesteşte Alexandra. „Doamna MarianaVârjoghe ne-a prezentat acest instrument şi ne-a spus că este foarte uşor de cântat. Eram în clasa întâi. Mi-a plăcut cum sună şi am vrut să încerc şi eu să cânt. Şi chiar nu a fost greu să învăţ”, îşi aminteşte Andrei cum a început să studieze flautul.

A învăţat prima melodie în câteva minute

Greu nu a fost deloc pentru Andrei. „Prima melodie a fost un colind – O, ce veste minunată şi am învăţat-o cam în două minute. Doamna ne-a arătat notele şi chiar dacă nu le cunoşteam, am văzut ce găuri acoperă şi am făcut şi eu la fel”, spune Andrei. Alexandra a avut nevoie de mai mult timp. „La mine a fost puţin mai greu, pentru că nu ştiam nici notele muzicale şi nici memorie vizuală bună nu pot spune că am. Mai mult am memorie auditivă. Acum ştiu notele şi mi-e foarte uşor”, mărturiseşte fata de 12 ani.
Cei doi repetă în fiecare zi şi fac spectacol atunci când cântă împreună. „Exersăm acasă, mai mult separat pentru că avem program diferit la şcoală. El repetă după-amiaza, când eu sunt la şcoală. Când repetăm împreună iese mai bine. Părinţilor le place şi de multe ori stau lângă noi să asculte. În spectacole, primim multe aplauze”, explică Alexandra.

Alexandra îşi doreşte să devină dansatoare profesionistă


Ea participă şi la cursuri de dans la Centru Judeţean de Cultură Dâmboviţa, cu profesorul Gheorghe Văduva. „Am început din clasa întâi şi în clasa a cincea am întrerupt, pentru că mi-a fost frică de faptul că nu o să mai am timp de lecţii. Din clasa a şasea am reînceput şi în fiecare marţi seara, după ore mă duc la dansuri”, spune Alexandra Ilinca. De altfel, visează să devină dansatoare profesionistă şi să-şi deschidă o şcoală de dans. „O să încerc să urmez exemplul domnului Văduva, care are multă răbdare şi dacă ne mai ceartă, este constructiv”, mărturiseşte eleva. Cât priveşte profesorii de la şcoală, cel mai mult o îndrăgeşte pe profesoara sa de chimie, Maria Frăţilă, a cărei îndrumare spune că depăşeşte sala de clasă şi materia predată.

Bijutier sau arhitect

Andrei, în schimb, şi-a descoperit un altfel de talent. „Mie îmi place să migălesc. Sunt curios cum se fac anumite lucruri. Îmi place de asemenea să fac imagini tridimensionale – decupez o anumită formă şi o lipesc în aşa fel încât să se deschidă în relief”, dezvăluie băiatul. El se gândeşte la o meserie mai puţin practicată de tinerii din ziua de azi. „Aş vrea să mă fac bijutier, că ţine de migală”, explică el. Are în vedere şi o a doua opţiune: arhitectura. Până atunci însă studiază, având numai calificative de foarte bine şi punctaje bune la concursurile la care a participat.

Calităţi, dincolo de talente

Certuri există între cei doi, dar supărarea nu durează. Ei ştiu să-şi aprecieze unul altuia calităţile. „Vara aceasta la mare eu nu vroiam să intru în apă şi el m-a convins. Are o putere foarte mare de convingere. El înoată foarte bine. Mă ambiţionez să-l întrec la înot”, spune Alexandra. „Sora mea mă ajută foarte mult la teme”, ţine să precizeze Andrei. Dacă el dă dovadă de o mare putere de convingere, sora lui are o altfel de putere. „Familia, colegii şi prietenii mei mi-au spus că am o putere de a ierta foarte mare. Cred că sunt deosebită de alţi copii prin acest lucru”, este de părere Alexandra. Cei doi știu să se ajute și fac o echipă bună, amândoi având dorința să reușească în viață.

_____________________________________________
 Studenții moldoveni ai Universității Valahia din Târgoviște sunt primii la bursele Erasmus. Așa cum ne-a declarat Doina Bucur, șef Birou Programe Comunitare, Universitatea “Valahia” Târgoviște,  aceștia sunt tot mai interesați să beneficieze de de burse Erasmus în țările europene, anul acesta fiind plecați cu astfel de burse 8 studenți din Republica Moldova, în țări precum Franța, Italia, Grecia și Polonia.
 Aceștia arată un mare entuziasm față de mobilitățile Erasmus, mai ales că, până în urmă cu trei ani de zile, așa cum spune Doina Bucur, nu aveau acces la ele. Începând cu data de 5 martie, studenții Universității Valahia din Târgoviște sunt așteptați, până pe 11 aprilie, să-și depună dosarele de înscriere pentru anul universitar 2012-2013. Lista universităţilor partenere unde sunt acordate bursele, precum şi formularele necesare pentru înscriere, sunt afișate pe site-ul universităţii –www.valahia.ro și de la sediile facultăţilordin cadrul universității târgoviștene. În plus, Doina Bucur, responabil șef Birou Programe Comunitare la Valahia, va merge, până pe 15 martie,  să prezinte programul Erasmus în toate facultățile târgoviștene. Cei acceptaţi vor învăţa în anul universitar 2012-2013 în străinătate, timp de câteva luni, existând şi posibilitatea prelungirii stagiului.

___________________________________________________
Luni, 5 martie, încep înscrierile la școală                                         Potrivit informațiilor oferite de IȘJ Dâmbovița, în perioada 05 – 16 martie 2012 se desfășoară etapa I de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I. În această etapă, se pot depune opțiunile de înscriere numai la școala de circumscripție. Unitățile școlare vor afișa programul de lucru cu solicitanții pentru intervalul mai sus menționat. Luni, 05 martie 2012, înscrierile se fac după ora 12,00, odată cu activarea aplicației informatice on-line aferente acestei acțiuni.
___________________________________________________
  Dâmbovițenii sunt invitați la Ziua Culturii Cubaneze

 Mâine, 1 martie, de la ora 16.00, Biblioteca Județeană Dâmbovița organizează Ziua Culturii Cubaneze. Evenimentul este organizat în colaborare cu Asociația de Prietenie Romano-Cubaneza "Jose Marti" Dâmbovița-Târgoviște, Primăria Municipiului Târgoviște și Ambasada Republicii CUBA la București. Va avea loc vernisajul expoziției de pictură Havana Veche, de  Pedro Billahueva și un recital de muzică și dans cubanez.
__________________________________________________

Parintii isi pot inscrie copiii de 5 ani chiar si direct in clasa a doua - vezi conditiile

Copiii de cinci ar putea fi inscrisi in clasa intai, daca evaluarea psihosomatica este favorabila. In plus, daca trec de niste teste suplimentare, micutii pot fi inscrisi direct in clasa a doua, a anuntat, joi, secretarul de stat in Ministerul Educatiei, Oana Badea.
Aceasta a precizat ca Legea Educaiei creeaza premisele pentru ca parintii sa-si poata inscrie copiii la scoala la varsta de sase ani, insa nu exista nicio restrictie pentru aceia care ar dori inscrierea chiar mai devreme de aceasta varsta.

"In 22 de state europene, legea stabileste debutul invatamantului obligatoriu la sase, cinci sau chiar patru ani. Majoritatea au optat pentru varsta de sase ani. Romania este a paisprezecea tara europeana in care invatamantul obligatoriu va incepe la sase ani", a declarat Oana Badea, intr-o sonferinta de presa.

Oficialul din Educatie a subliniat ca parintii isi pot inscrie copiii in clasa I la varsta de cinci ani, daca dezvoltarea psihosomatica este corespunzatoare. Potrivit secretarului de stat, aproximativ 80% dintre copii au fost cuprinsi in anul scolar 2010-2011 in invatamantul prescolar din Romania. Obiectivul european pentru 2020 este ca peste 95% dintre copii sa fie cuprinsi in aceasta forma de invatamant.

Oana Badea a explicat ca inscrierea in anumite unitati de invatamant suprasolicitate se face inca din anul 2005, in baza metodologiei, care precizeaza ca prioritate intr-o scoala au copiii arondati unitatii de invatamant.

"Legat de aceasta problema, in Bucuresti este o situatie particulara, intrucat 50% dintre parinti si-au inscris copiii in anii anteriori la o alta unitate de invatamant decat aceea la care au fost arondati. Unitatile de invatamant pot stabili un criteriu de selectie in cazul in care exista foarte multe cereri pentru o scoala, pe langa criteriile generale prevazute in metodologia MECTS. Totodata, exista posibilitatea modificarii planului de scolarizare in limita capacitatii unitatii de invatamant, astfel incat sa fie cuprinsi copii care nu sunt arondati respectivei unitati", a adaugat secretarul din Educatie.
Bacalaureat special
Sesiunea specială a Bacalaureatului pentru elevii care participă la loturile de pregătire pentru olimpiadele internaţionale se va desfăşura în perioada 12 - 25 mai 2012. Probele se vor desfăşura mai repede deoarece în lunile de vară au loc olimpiadele internaţionale.

Din cauza faptului că olimpiadele şi concursurile internaţionale au loc în lunile iunie şi iulie, perioadă în care se organizează şi se desfăşoară prima sesiune de Bacalaureat, olimpicii vor avea parte de un program special . “Elevii din clasele terminale de liceu, care fac parte din loturile naţionale pentru olimpiadele internaţionale, nu pot participa la această primă sesiune de Bacalaureat, iunie - iulie 2012, respectiv la examenul de admitere în învăţământul superior 2012, de aceea ei vor da examenele mai devreme, în perioada 12- 25 mai 2012”, anunţă Ministerul Educaţiei.
--------------------------------------------------------------------------
Consiliul Consultativ şi Comisia de Etică au fost recent constituite, în contextul descentralizării sistemului educaţional. Ele au atribuţii speciale şi sunt formate din cadre didactice şi reprezentanţi ai partenerilor în procesul educativ.

Consiliul Consultativ este o structură cu atribuţii în stabilirea politicilor educaţionale la nivelul judeţului Dâmboviţa, în aplicarea de măsuri pentru îmbunătăţirea lor, a ofertei educaţionale. “Este format din cadre didactice şi reprezentanţi ai partenerilor – autorităţi publice, părinţi, ONG-uri care se ocupă de proiecte educative. Este ales pe patru ani şi se întruneşte semestrial sau de câte ori este nevoie”, explică inspector şcolar general adjunct Iulian Brezeanu, preşedintele consiliului recent format.

Comisia de Etică are şi ea în componenţă cadre didactice şi reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în procesul educaţional. Ea se ocupă de cazurile disciplinare şi va fi condusă de un preşedinte ales dintre membrii săi.