sâmbătă, 18 februarie 2012

Copil talentat !

Băiatul de nouă ani are mai multe pasiuni.
<!-- more -->

 Joacă şah de la grădiniţă, studiază flautul din clasa întâi, este pasionat de matematică, acum a început şi studiul pianului, iar în timpul liber scrie texte literare sau citeşte despre personajele istoriei.
David Militaru este unul din copiii care fac cinste Târgoviştei. Învaţă bine şi are o serie de preocupări extraşcolare care îl dezvoltă armonios. Îşi iubeşte părinţii, îşi respectă profesorii şi are o conduită exemplară. Ele elev în clasa a treia la Şcoala “I.Al. Brătescu-Voineşti” Târgovişte, la învăţătoarea Adriana Bădescu.
Prima lui pasiune este şahul, de care s-a îndrăgostit la grădiniţă. “Îmi place pentru că îţi pune mintea la contribuţie, ca matematica. Joc acasă, cu părinţii şi la şcoală. Am participat şi la competiţii, unde m-am clasat pe poziţii avansate. Acum reuşesc să-l bat pe tata care înainte mă bătea mereu. Mi-am mai dezvoltat mintea şi pot să-l bat”, povesteşte băiatul de nouă ani.
Citeşte de la trei ani
Matematica este o altă pasiune căreia îi dedică timp. “Îmi place foarte mult matematica. Sunt de gen matematician. Mă pasionează pentru că are reguli care îmi plac. Am obţinut multe diplome şi la matematică, dar şi la română”, spune David. El a început să citească de la trei ani şi îi place să scrie texte literare. La vârsta de cinci ani putea să citească fără ajutor, ceea ce i-a permis să afle mai multe lucruri din istorie, care îl pasionează de asemenea. “Mie îmi place şi istoria. Vreau să ajung la Domul Invalizilor în Franţa, pentru că mi-a plăcut foarte mult Napoleon Bonaparte, despre care am citit eu acasă. Mai îmi place şi Attila, conducătorul hunilor, care în loc să se dezvolte în ţara lui, a încercat să cucerească alte ţări ca să aibe resurse”, povesteşte David Militaru.
Cântă piese după auz
Muzica este o altă preocupare pentru care a dovedit un real talent. “Din clasa întâi am început să studieze flautul cu doamna Mariana Vârjoghe. Cânt la piculină, pentru că flautul e prea greu să-l ţin. Mă pasionează acest instrument pentru că scoate nişte sunete excepţionale. Iar la pian sunt începător”, spune băiatul de nouă ani, care are mai multe diplome primite pentru interpretare la concursuri judeţene şi naţionale. Are un talent deosebit, reuşind adevărate performanţe la vârsta lui. Piesa “Nabucco”, de G. Verdi a învăţat-o într-o săptămână, când elevii de vârsta lui reuşesc s-o stăpânească în câteva luni şi uneori cântă melodii pe care le aude, fără să vadă partitura. “Mai întâi trebuie să învăţ cum sună melodia, apoi o studiez foarte bine după partitură”, explică el felul în care procedează de regulă.
“Ca să-mi dezvolt mintea ar mai fi nevoie de istorie, geografie şi biologie”
Nu s-a gândit încă ce profesie şi-ar dori, pentru că ştie că mai are multe de învăţat. “Nu mă gândesc ce o să fac pe mai departe. Deocamdată să-mi văd de treabă, de şcoală”, mărturiseşte David. El studiază de asemenea limbile engleză şi franceză, dar simte nevoia cunoaşterii unor domenii pe care încă nu le studiază la şcoală. “Ca să-mi dezvolt mintea ar mai fi nevoie de istorie, geografie şi biologie”, este de părere elevul. De la grădiniţă a început să înveţe capitalele statelor lumii. “Îmi place să ştiu capitale şi vreau să le învăţ pe toate. Sunt ţări care nu sunt atât de cunoscute şi capitalele lor mai puţin”, ne asigură David.
El este mulţumit de reuşitele sale. Ceea ce îi lipseşte ar fi o surioară. “Mi-aş dori o surioară, pentru că fetiţele sunt foarte drăgălaşe când sunt micuţe. Am văzut asta prin filmele cu copii. Dacă aş avea o surioară, părinţii s-ar îngriji de ea, iar eu ar trebui să îi dezvolt mintea”, îşi exprimă dorinţa băiatul de nouă ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu