duminică, 26 februarie 2012

DRUMURILE NOASTRE TOATE...

 Mașini distruse în craterele de pe DJ 711
„Am cauciucurile maşinii făcute praf şi pe faţă, şi pe spate. Reparaţiile costă foarte mulţi bani! Pentru ce plătim atâtea taxe?”  „Mergeam pe şosea şi dintr-o dată am rămas fără roţi!”
„Eram la volan, aveam un TIR în faţă, nu am mai apucat să văd groapa! Cauciucurile şi jantele sunt distruse în totalitate! Este posibil ca asemenea gropi să fie pe drumurile judeţene?”  Asta strigă şoferii disperaţi, revoltaţi şi şocaţi de ceea ce li sa întâmplat pe Drumul Judeţean Târgovişte-Corneşti unde aproape s-au pierdut în gropi  Se aude oare la Consiliul Judeţean Dâmboviţa, administratorul drumului, şi la preşedintele său, marele „asfaltangiu PDL” Florin Popescu?
După topirea zăpezii au apărut gropile din carosabil. Un exemplu poate fi întâlnit şi resimţit de către şoferi pe Drumul Judeţean 711 care face legătura cu DN 1 A Bucureşti-Ploieşti, chiar la ieşirea din municipiul Târgovişte. Mai mulţi conducători auto care au tranzitat zona şiau distrus cauciucurile şi jantele după ce au avut ghinionul să treacă cu autoturismele prin ciuruielile din carosabil, unele dintre ele de dimensiuni impresionante.
Concret, pe DJ 711 Târgovişte-Corneşti, surpriză de proporţii! După ce cu chiu, cu vai, s-a scăpat de zăpadă, au apărut mai multe gropi în carosabil, una dintre ele, adâncă de aproape 20 de cm şi lungă de aproximativ un metru provocând primii nervi, pagube şi incidente. Mai mulţi şoferi au rămas fără cauciucuri şi jante după ce au trecut prin crater.
Reprezentanţii Poliţiei Rutiere Dâmboviţa spun că în perioada următoare vor monitoriza toate tronsoanele de drumuri judeţene şi naţionale pentru a semnala celor care administrează drumurile să remedieze problemele apărute. Până când acest lucru se va întâmpla şi mai ales până când gropile vor fi asfaltate, şoferii ghinionişti au posibilitatea să-i acţioneze în instanţă pe administratorii şoselelor în cauză.
Revoltaţi, câţiva conducători auto ne-au declarat:
●„Ne-am pornit spre Gura Şuţii, dar am dat în groapa asta, iar acum am cauciucurile maşinii făcute praf şi pe faţă şi pe spate. Reparaţiile costă foarte mulţi bani. Pentru ce mai plătim atâtea taxe şi impozite? Autorităţile astea nu sunt în stare să acopere nişte gropi, tot drumul este ciuruit. De unde luăm acum atâţia bani să ne reparăm maşinile? 10 milioane costă un cauciuc. Încercăm acum să le reparăm, deşi nu cred că mai poate fi salvat ceva”.
●„Pentru ce plătim atâtea taxe şi impozite dacă drumul este plini de gropi? Uitaţivă ce se întâmplă aici! Mergeam pe şosea şi dintr-o dată am rămas fără roţi. Acum trebuie să plătim o groază de bani ca să le reparăm. Bine că nu aveam viteză, altfel cine ştie ce se mai întâmpla!”.
●„Eram la volan, aveam un TIR în faţă şi nu am apucat să văd groapa. Este posibil ca asemenea gropi să fie pe drumurile judeţene?? Nu este normal aşa ceva! Cine îmi plăteşte mie acum reparaţia maşinii? Cauciucurile şi jantele sunt distruse în totalitate”.
De vină? Orice și oricine, numai cel care a asfaltat nu!
Comisar şef Ion Niculae, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Dâmboviţa, a punctat: „În condiţiile în care apa fluvială nu se scurge la margini, iar temperaturile cu care ne-am confruntat în timpul iernii au fost de –20 grade Celsius, determină pătrunderea apei sub covorul asfaltic, îngheaţă, iar imediat la dezgheţare presiunea provocată de autovehiculele agabaritice va crea pur şi simplu cratere pe drumurile publice. Sperăm totuşi să fie cât mai puţine.
În primăvară vom observa foarte multe artere rutiere, chiar şi din categoria drumurilor naţionale, care vor prezenta gropi pe suprafaţa covorului asfaltic, ce vor crea un real disconfort pentru conducătorii auto. În situaţia în care un autovehicul, indiferent de categorie, va fi implicat într-un eveniment rutier şi se va stabili cu certitudine că acea cauză o reprezintă groapa respectivă, răspunderea va fi în totalitate a administratorului drumului public. De fapt, este prevăzut ca şi sancţiune contravenţională.
În situaţia în care în urma evenimentului au rezultat victime, atunci răspunderea revine în materie penală sub aspectul vătămărilor pricinuite din cauza acestor deficienţe. Şi, bineînţeles, şi sub aspect civil. Rămâne ca magistratul, la propunerea poliţiei, să aprecieze care este forma de vinovăţie şi care sunt pagubele pricinuite în urma accidentului rutier. Intră în atribuţia noastră să investigăm toate aceste situaţii de risc de pe partea carosabilă şi să informăm administratorii drumurilor publice sub aspectul eliminării acestor carenţe”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu