“Drumul Babelor” ar putea foarte bine să fie
supranumit “Drumul Groazei”.
Lucrările la DJ 713, drumul care face legătura între Dâmboviţa şi Prahova prin munte nu s-au terminat încă, însă asfaltul a început să se deterioreze, iar pe alocuri să o ia la vale.
Mai mult, tronsonul nu pare să respecte mai
multe puncte din caietul de sarcini. Pe alocuri are puţin peste 3 metri
lăţime, ceea ce face imposibilă circulaţia a două maşini simultan şi nu
are parapeţi de protecţie.Lucrările la DJ 713, drumul care face legătura între Dâmboviţa şi Prahova prin munte nu s-au terminat încă, însă asfaltul a început să se deterioreze, iar pe alocuri să o ia la vale.
Reabilitarea DJ 713 Sinaia (DN 71) – Cabana Cuibul Dorului – Şaua Dichiului – Cabana Babele, sector DN 71- intersecţie Cabana Piatra Arsă a început în septembrie 2010, printr-o colaborare între Dâmboviţa şi Prahova şi are termen de finalizare doi ani. Lucrările merg însă prost şi cu viteza melcului. Asfaltul a fost deja peticit în zeci de locuri.
CLICK AICI PENTRU GALERIE FOTO
Drumului Judeţean 713, cunoscut şi sub numele de “Drumul Babelor”, reprezintă un pas important pas spre platoul Bucegilor şi o punte de legătură cu judeţul Prahova, prin Sinaia. Muncitorii lucrează deocamdată la apărarea malurilor dinspre munte.
Turiştii se tem de-a binelea să mai meargă cu maşina pe acest tronson. Mulţi trei ei aleg să îşi lase maşina la cabana Dichiu şi o meargă pe jos în excursie.
“Veinm de la Predeal din staţiune şi mergem în excursie spre Babele. Drumul nu mi se pare prea strălucit. Mai trebuie lucrat, sunt foarte multe cârpeli şi e foarte îngust. Trebuie să fie mai lat pentru că nu prea au loc două maşini”, ne-a spus Fănel Bogătariu, turist.
“Lăsăm maşinile mai sus undeva şi o să mergem pe jos. Să facem şi mişcare şi să protejăm şi maşinile că am înţeles că nu este prea bun în sus”, spune şi Vasile Dumitru.
Consiliul Judeţean Dâmboviţa a binevoit să răspundă acestor probleme doar cu un comunicat de presă. “Obiectivul nu dispune la această dată de toate dotările ce privesc siguranţa circulaţiei, deoarece activităţile sunt în curs de execuţie, iar semnalizările existente atât orizontale, cât şi verticale, dovedesc acest lucru. Elementele de siguranţă a circulaţiei, precum parapeţii, vor fi instalate după finalizarea lucrărilor de apărări maluri, consolidare şi sprijinire. Din punct de vedere tehnic, drumul, în varianta finală, va fi prevăzut, acolo unde lăţimile nu permit, cu zone de încrucişare (refugii), cu o semnalizare rutieră adecvată, astfel încât siguranţa circulaţiei să fie deplină. Aşa cum s-a menţionat, lucrările au fost proiectate numai pe zona de drum existentă, orice altă abordare în privinţa lărgirii acestuia însemnând nerespectarea condiţiilor de mediu, pe de o parte, iar, pe de altă parte, afectarea într-o mare măsură a perimetrului silvic”, se arată în documentul CJ Dâmboviţa.
Valoarea totală a proiectului de construcţii montaj, inclusiv TVA, se ridică la aproape 51 de miilioane de lei. Din aceasta sumă, contribuţia CJ Dambovita se ridica la 31 de milioane, ceea ce reprezintă 62%, iar CJ Prahova vine cu aproape 20 de milioane de lei. DJ 713 are o lungime de 16 km, iar în Dâmboviţa sunt 10 km.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu