Este vorba de linia de cale ferată Târgovişte –P ietroşiţa, veche de 100 de ani. Motivul desfiinţării liniei ar fi nerentabilitatea economică.
Prea puţini oameni mai aleg să meargă cu trenul în detrimentul transportului în comun. În data de 15 martie a fost scoasă la licitaţie linia de cale ferată pe distanţa de 35 de kilometri, însa, deocamdată, nu s-a aratat nimeni interesat să o preia. “Vreau să vă spun că acum 5 ani am avut aceeaşi problemă. S-a închis calea ferată pe tronsonul Pietroşiţa - Fieni, datorită nerentabilităţii. Datorită unor eforturi susţinute la minister, la Târgovişte, cu deputaţii şi parlamentarii de Dâmboviţa, am reuşit să aducem trenul înapoi”, a declarat primarul comunei Pietroşiţa, Ion Dicu.
În condiţiile în care ruta Târgovişte – Pietroşiţa va fi închisă, lucrarea în care Compania Naţională CFR a investit 9 milioane nu se mai susţine. Vorbim de o lucrare de reabilitare a malului Râului Ialomiţa pe distanta de peste 1 kilometru.
“Această lucrare este un paradox sau vine într-u ncontext nefericit, când tronsonul de clae ferată, tronsonul de călători, este scos la licitaţie. Sunt perspective sumbre. Se poate şi închise acest tronson definitiv”, a mai spus primarul comunei Pietroşiţa.
Ruta Târgovişte - Pietroşiţa este un traseu istoric, cu o vechime de peste 100 de ani.
“Nu este bine deloc. Soţul meu este chiar CFR-ist, este împiegat de mişcare a Fieni. Lucrează într-un stres tot timpul că va fi dat afară. Are 100 de ani vechime calea ferată. Pe lângă asta au mai băgat şi 9 milioane într-o lucrare de consolidare, iar acum vor să o închidă. Aşa e în ţara asta, băgăm bani şi nu ştim în ce”, ne-a spus Gabriela Trandafir.
În anii 1920, Căile Ferate Române doreau să lege Valea Ialomiţei de Valea Prahovei printr-un tunel de cale ferată pe sub Muntele Păduchiosu. Acum, în loc să extindem cu reţele de cale ferată, le restrângem.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu