vineri, 25 mai 2012

PASIUNE:Un elev al Liceului de Arte este olimpic national la fizica

Alexandru Adrian Cimpoaca si-a surprins familia,profesorii si colegii dupa ce a obtinut in luna aprilie o mentiune de onoare la Olimpiada Nationala de Fizica.Baiatul de 12 ani este elev in clasa a sasea la Liceul de Arte" Balasa Doamna" din Targoviste,Se declara pasionat de arte,dar si de stiintele exacte."Nu pot sti ce urmeaza in viitor,asa ca vreau sa fiu pregatit pentru orice",spune Alexandru.Fizica a descoperit-o recent."La inceputul clasei a sasea nu mi s-a parut asa interesanta,dar pe parcursa inceput sa ma pasioneze.Mi-au placut stiintele exacte intotdeauna si inteleg fizica foarte bine",explica elevul.
"Ca dascal,nu poti sa stai pasiv"


Cea care ii desluseste din tainele acestei discipline este profesoara Carmen Antonescu.Preda din 1990.dar nu a mai avut un asemenea rezultat cu nici un elev de-al sau.Pentru olimpiada din acest an a pregatit suplimentar la scoala 6 copii,colegi de clasa."Pe noi,copii ne scot in lume,rezultatele lor.Acesti copii de la clasa a VI-a au tras ei de mine.Eu n-am avut incotro.A trebuit sa le dau tot timpul ce lucru suplimentar.Si atunci cand vezi la copil meditatie si determinare pentru a face ceva,tu,ca dascal,nu poti sa stai pasiv.Eu n-am facut decat sa- canalizez,spune cu modestie profesoara."Sunt foarte mandra de toti.Sunt copii careu au venit sa faca aici muzica sau pictura si este cel putin ciudat talentu llor la fizica", a adaugat Carmen Antonescu.Dat fiind profilul liceului,elevii nu au decat o  ora de fizica pe saptamana,asa ca lucrul suplimentar este necesar pentru cei pasionati."Doamna ne ajuta foarte mult".Lucram suplimentar,iar la faza judeteana a olimpiadei mi s a parut chiar foarte usor.La faza nationala a fost mai frumos pentru ca am avut o parte practica,iar partea practica imi place mai mult",povesteste Alexandru Cimpoaca.
"Sunt perseverent si vreau sa ajung cat mai sus"
In conditiile date,rezultatul elevului a surprins pe toata lumea,fiind prima Olimpiada Nationala de Fizica la nivelul liceului targovisteam,care se evidentiaz la concursurile de arte."Eu am fost fericit sa particip la olimpiada nationalaColegii m-au felicitat,de asemenea si profesorii.Este prima mea realizare importanta.Imi demonstreaza ca am putut sa ajung pana aici si ma stimuleaza sa potmai mult",marturiseste Alexandru,care isi doreste sa se indreptemai departe in scoala spre arhitectura. Cat priveste planurile pentru anii viitori,baiatul ia in calcul noi provocari."Abia astept in clasaa saptea sa invat chimie in asa fel incat sa mearga si la olimpiada de chimie.Abia astept sa invat si latina.Sunt perseverent si vreau sa ajung cat mai sus",este ceea ce si-a propus Alexandru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu