duminică, 23 decembrie 2001

Sa nu-l uitam pe Ovidiu Iacov! Ingerul din Pucheni

Au trecut 10 ani când Ovidiu a murit într-un accident de circulație, după ce se întorcea de la o discotecă, împreună cu mai mulți prieteni 
Iacov ajunsese unul din favoriții lui Victor Pițurcă la Steaua, reușind să debuteze chiar și în cupele europene
 Ovidiu Iacov a fost mândria puchenarilor, oameni de munte, sănătoși și gospodari. Să pleci dintr-un sat ascuns între râpe și să ajungi la Steaua, alături de Lăcătuș, Rădoi sau Dănciulescu și sub comanda lui Victor Pițurcă, este cu adevărat fabulos. Culmea ironiei, în Pucheni nu există nici măcar un stadion, să nu mai vorbim despre o echipă de fotbal, iar copiii satului se îngrămădesc pe terenul minuscul din spatele școlii, unde Ovidiu bătea mingea toată ziua.

Tot ca o ironie a sorții, cimitirul este peste drum de școală, iar mormântul lui Ovidiu nu poate fi vopsit decât cu roșu și albastru. „Rar se întâmplă să treacă o zi fără să vin la cimitir, să vorbesc cu Ovidiu meu. Mi-am dorit așa de mult copilul ăsta și l-am iubit cu atâta foc, încât am ajuns să cred că Dumnezeu a vrut să-l ia la el, tocmai de bun ce era”, ne vorbește sfâșiată de durere mama lui Ovidiu, Adriana Iacov.

Gigi Becali a fost la înmormântare
„Nuță” Iacov a fost și el fotbalist, a jucat pe la Ciocanul Târgoviște, iar pe Ovidiu l-a iubit ca pe lumina ochilor. „Când i-am cumpărat prima minge era cel mai fericit copil din lume. Mi-a spart aproape toate geamurile de la casă, dar nu l-am certat niciodată, chiar l-am încurajat să meargă la fotbal. Așa a ajuns campion național de juniori cu Nucetul, apoi s-a transferat la Steaua.

La înmormântarea lui au venit toți de acolo, inclusiv domnul Gigi Becali, chiar a fost transmisă în direct de o televiziune din București. Cei de la Steaua ne-au dat și niște bani, dar pe cine mai interesau banii atunci”. Varsă lacrimi grele, dar parcă se ține mai bine decât doamna Adriana. „După ce mi l-a luat pe Ovidiu, Dumnezeu a vrut ca fata mea Cosmina să nască doi băieței. Cel mare seamănă leit cu Ovidiu, de fapt așa i-am pus și numele. Mereu mă întreabă de unchiul, iar când merge la cimitir îi sărută poza de pe stâlp. Nici acum nu pot să mă împac cu gândul că Ovidiu meu e mort, eu tot îl aștept să vină acasă și să intre pe ușă”, sunt cuvintele pline de suferință ale unei mame care nici după 10 ani nu a renunțat la hainele de doliu.

Prietena sa, Cătălina, nu s-a mai căsătorit
Dacă anii trecuți cei de la CSȘ Târgoviște au organizat un Memorial „Ovidiu Iacov”, acum nu s-a mai obosit nimeni să întreprindă ceva. Fost campion național cu CSȘ Dâmbovița Nucet în 1999, Ovidiu Iacov, s-a transferat în același an la Steaua, iar la debutul în divizia A, pe 9 iunie 2001, a marcat un gol și a oferit o pasă decisivă, în victoria cu Gaz Metan Mediaș (3-1). Actualul selecționer Victor Pițurcă l-a folosit chiar și în cupele europene, într-un meci cu St. Gallen, astfel că la 20 de ani avea în față un viitor strălucit.

Tragedia s-a produs într-o noapte blestemată de decembrie, înaintea Crăciunului, când mașina cu care rula s-a răsturnat într-o curbă, la Valea Voievozilor. Dacă Răzvan Furcoi și Sebastian Stan, doi foști colegi, au ajuns la spital și au mai putut fi salvați, Ovidiu Iacov și tânăra Loredana Ramona Ilașcu și-au pierdut viața, lăsând în urmă lor o durere continuă. Fosta sa prietenă, Cătălina Pirneci, nu s-a căsătorit nici astăzi, purtându-și suferința într-o discreție totală. Au trecut 10 ani de când Ovidiu Iacov s-a transferat la ceruri, în echipa îngerilor. Dumnezeu să-l aibă în pază!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu