miercuri, 20 iulie 2011

Caşul afumat de Pietrari, pus în valoare printr-un festival

Şi nu este doar atât! Primarul comunei, Cornel Coman, vrea să-l transforme într-o “marcă înregistrată”, care să fie recunoscută la nivel european. „Caşul şi ţuica trebuie să devină brandul nostru. Cu ele să ieşim în lume. Ar fi şi păcat să nu fie cunoscute”, spune edilul.

În Pietrari mai sunt 100 de gospodari care respectă cu stricteţe reţetele de preparare păstrate din strămoşi. „La noi, este ceva obişnuit, dacă nu obligatoriu, ca, în fiecare gospodărie unde sunt crescute vaci, proprietarul să prepare caş afumat. Reţeata este păstrată cu sfinţenie şi transmisă din tată-n fiu”, afirmă Cornel Coman.
Caşul afumat de Pietrari, un produs sută la sută natural, este la mare căutare printre bucureşteni. Necazul e că nu prea mai are lumea bani şi se vinde mai puţin.
Reţeta nu este una complicată, dar trebuie atenţie, pricepere şi respectarea ingredientelor şi a timpilor de preparare. „Dacă nu ţii cont de toată tehnologia, nu iese caşul bun şi atunci, ce ai făcut? Rămâi cu el nevândut. Îl dai la porci”, spune un producător.
Astăzi, cu ocazia celei de-a III-a ediţii a “Sărbătorii caşului afumat”, participanţii la petrecerea de la Pietrari au primit gratuit câte o porţie din deliciosul preparat, asortat cu o mămăligă caldă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu